
martes, 24 de junio de 2008
Guia didàctica: Sent el Magrib

viernes, 20 de junio de 2008
Reunión informativa de PALE en Alicante
Ayer jueves tuvo lugar la reunión informativa con los participantes del programa PALE de los CEFIRE de Alicante. Se desarrolló en el IES Cavanilles a partir de las 17.30 horas. La empresa EF realizó una presentación de su organización, las características del curso (32 lecciones: 14 sobre estructura y conocimiento general, 6 de trabajo en el laboratorio y 10 de interés general, sobre aspectos específicos de interés del alumnado), los niveles establecidos, algunas utilidades como una plataforma en Internet a disposición de quienes participan, etc. También se habló de los detalles de la salida, de la dinámica diaria de clases y actividades y de cada una de las escuelas de destino.
El repertorio de las escuelas mencionadas puede consultarse en la siguiente página web: http://www.ef.com/master/ils/destinations/index.asp?ctr=es
Así mismo, se mencionaron las residencias establecidas para cada sede. Estos datos se enviarán por correo electrónico a cada persona participante.
El repertorio de las escuelas mencionadas puede consultarse en la siguiente página web: http://www.ef.com/master/ils/destinations/index.asp?ctr=es
Así mismo, se mencionaron las residencias establecidas para cada sede. Estos datos se enviarán por correo electrónico a cada persona participante.
Tras la presentación, los grupos se reunieron por CEFIRE de origen para plantear modificaciones y para recoger datos como el correo electrónico. Después de esto, los asesores se juntaron para estudiar las posibilidades de cambio que habían surgido. Para consultas particulares sobre las decisiones tomadas allí, podéis poneros en contacto con la asesoría en el correo vacaselda@edu.gva.es
jueves, 19 de junio de 2008
Actividades de la asesoría
Esta semana el lunes, martes y viernes me he desplazado y me desplazaré respectivamente a Novelda, Hondón de los Frailes y Canyada a aplicar las pruebas de evaluación diagnóstica de 3º de primaria en colegios del ámbito del CEFIRE de Elda.
Así mismo, el jueves asistiré a la reunión informativa sobre la segunda fase de PALE, en Alicante. Tenedlo en cuenta si queréis poneros en contacto conmigo en el CEFIRE.
viernes, 13 de junio de 2008
PALE. Llistats i informació general
Llistat de participants i informació general: http://www.edu.gva.es/per/val/sfp_48_convocpale.htm
DUBLIN: els vols seran d'Alacant a Dublín. De d'allí en autobús a destí. El primer torn eixirà de l'aeroport d'Alacant el dia 29 de juny a les 22'20.
REGNE UNIT: Els vols seran des de València a Lutton. Des d'allí en autobús a destí. Eixiran en dissabte de matí i tornaran en dissabte.
Torns:
1. 28 juny-12 juliol
2. 12 juliol-26 de juliol
3. 26 juliol--9 d'agost
4. 09 d'agost--23 d'agost.
Hi haurà un autobús a disposició per fer el trasllat d'Alacant a l'aeroport de Manises i un altre des de Castelló al mateix aeroport.PARIS: Els vols seran des d'Alacant i València. El primer torn eixirà el dia 28 de juny.
Tots hauran d'estar a l'aeroport corresponent amb dues hores d'antelació per facturar.
Hi haurà una reunió informativa per província en la que es completarà tota la informació i a la que esteu convocats tots els participants:
CASTELLÓ: Dimarts 17 de juny, 17'30 CEFIRE DE CASTELLO.
VALÈNCIA: Dimecres 18 de juny, 17'30 IES BENLLIURE. (València)
ALACANT: Dijous 19 de juny, 17'30 IES MARE NOSTRUM (Alacant) Convocats els CEFIRE de la província d’Alacant.
Empresa responsable de la segona fase: Education First. Tel. 963524155
DUBLIN: els vols seran d'Alacant a Dublín. De d'allí en autobús a destí. El primer torn eixirà de l'aeroport d'Alacant el dia 29 de juny a les 22'20.
REGNE UNIT: Els vols seran des de València a Lutton. Des d'allí en autobús a destí. Eixiran en dissabte de matí i tornaran en dissabte.
Torns:
1. 28 juny-12 juliol
2. 12 juliol-26 de juliol
3. 26 juliol--9 d'agost
4. 09 d'agost--23 d'agost.
Hi haurà un autobús a disposició per fer el trasllat d'Alacant a l'aeroport de Manises i un altre des de Castelló al mateix aeroport.PARIS: Els vols seran des d'Alacant i València. El primer torn eixirà el dia 28 de juny.
Tots hauran d'estar a l'aeroport corresponent amb dues hores d'antelació per facturar.
Hi haurà una reunió informativa per província en la que es completarà tota la informació i a la que esteu convocats tots els participants:
CASTELLÓ: Dimarts 17 de juny, 17'30 CEFIRE DE CASTELLO.
VALÈNCIA: Dimecres 18 de juny, 17'30 IES BENLLIURE. (València)
ALACANT: Dijous 19 de juny, 17'30 IES MARE NOSTRUM (Alacant) Convocats els CEFIRE de la província d’Alacant.
Empresa responsable de la segona fase: Education First. Tel. 963524155
viernes, 6 de junio de 2008
Reflexión

En una ocasión, una alumna de seis años, en toda regla, me reclamó: "Usted siempre elige a Lourdes para que ponga la fecha en la pizarra". "Porque es la más alta" -le contesté- "Yo también puedo llegar a lo más alto -respondió- si me subo en una silla". Y en aquel mismo instante hice el propósito de tener siempre a mano una silla, de forma que todos y cada uno de mis alumnos pudieran llegar a lo más alto. [...]
http://www.diariocordoba.com/noticias/noticia.asp?pkid=409480
miércoles, 4 de junio de 2008
Boletín de Novedades Educared (junio)

Un artículo sobre el hipertexto y la literatura de Susana Pajares de la Universidad Complutense de Madrid: http://www.ucm.es/info/especulo/numero6/s_pajare.htm
Un programa (Drag and dop) para trabajar el vocabulario de inglés con alumnado de segundo ciclo de primaria:
http://www.educared.net/educared/visualizacion/jsp/_software_educativo/curriculardetalle.jsp?idapr=12_1196_esp_1__&idArticulo=2367
Un programa para clasificar sustantivos dirigido al alumnado de primaria: colocapalabras.zip
La aplicación Historia del Teatro creada por Miguel Ángel Gómez Ferro y César Vallejo de Castro, que ofrece una visión del teatro a través de distintas épocas, desde Grecia hasta el siglo XVIII.:
http://w3.cnice.mec.es/eos/MaterialesEducativos/mem2000/teatro/index.htm
Una aplicación interactiva para estimular la lectura y el aprendizaje de inglés en edades tempranas de Diego A. Guerrero Alonso, J. Santiago Ortiz Durán, Antonio Vega González, del Centro de Profesores de Mérida, Badajoz:
http://www.educared.net/educared/visualizacion/jsp/_experiencias_educativas/archivos_junio_08/dos.htm?idapr=12_63_esp_1__
Una web interactiva de creación de cuentos: Pancho y su máquina de hacer cuentos:http://ciencias.huascaran.edu.pe/modulos/m_pancho/index.htm
martes, 3 de junio de 2008
XXV Premios Francisco Giner de los Ríos a la Mejora de la Calidad Educativa
El Ministerio de Educación, Política Social y Deporte y la Fundación BBVA convocan los XXV Premios Francisco Giner de los Ríos a la Mejora de la Calidad Educativa con el objetivo de estimular al profesorado en la realización de trabajos de investigación pedagógica e innovación educativa.
Con ocasión de la XXV edición de los premios, se han ampliado las etapas educativas a las que se dirige. En la convocatoria anterior, ya se abrieron estos premios al profesorado de Educación Primaria, y en la actual, se ha incluido al profesorado del segundo ciclo de Educación Infantil, una etapa de crucial importancia por el peso específico que tiene en el desarrollo de la personalidad y las capacidades de los individuos. La convocatoria ha sido publicada en el BOE, núm. 122 de 20 de mayo de 2008. El plazo de presentación acaba el 26 de septiembre.
Modelo oficial de instancia: http://www.mepsyd.es : Becas, ayudas y premios. Premios
Descarga de Bases
Descarga de Bases
jueves, 29 de mayo de 2008
Cumplimos un año

Desde entonces me he propuesto informar de aquellas convocatorias que han llegado hasta aquí relacionadas con las áreas de lenguas, programas europeos, interculturalidad y desarrollo de las TIC en referencia a ellas. Así mismo, el blog ha intentado recoger necesidades, proponer recursos y dar la mayor difusión posible a la formación que hemos podido desarrollar desde el CEFIRE o que, como asesor, he tenido ocasión de recibir.
A todas las personas que habéis colaborado en el blog o lo habéis consultado en alguna ocasión, muchas gracias por vuestra confianza. Espero que pueda seguir ofreciendo un servicio cada vez de mayor calidad y más ajustado a vuestras demandas.
miércoles, 28 de mayo de 2008
Teatro y educación

Si queréis información sobre estas representaciones, sus precios, los materiales didácticos que las acompañan o la posibilidad de desarrollar una representación en el propio centro, podéis contactar con FTE en el 963155391 o en la web http://www.forumteatro.com/
martes, 27 de mayo de 2008
Convocatoria PALE per al professorat d'Educació Infantil
Convocatòria de un curs de formació del professorat, dins del Programa de Suport a l'Ensenyament i Aprenentatge de Llengües Estrangeres, PALE, per al curs 2008-09, dirigit al professorat d'Educación Infantil de la Comunitat Valenciana. Programa cofinançat pel Ministeri d'Educació i Ciència.
La Direcció General de Personal disposa:
Primer
Objecte: La present convocatòria té com a objecte facilitar la formació del professorat d’educació infantil en competència didàctica i lingüística en Anglès. Es convoquen 160 places per a participar en un itinerari formatiu complet de 200 hores, que es desenrotllarà en tres fases:
1. Fase A:
- Juliol intensiu.- Del 30 de juny fins el 17 de juliol i d'una duració de 36 hores, 12 hores setmanals de dilluns a dijous en sessions de 3 hores diaries, i la concreció de la qual la trobàreu en els CEFIREs, a fi d'actualitzar continguts i aspectes lingüístics.
- Setembre / juny.- Del 15 de setembre 2008 fins juny 2009, amb una duració de 64 hores en sessions setmanals de 2 hores, per tal de tractar continguts metodològics i lingüístics.
- Juliol intensiu.- Del 30 de juny fins el 17 de juliol i d'una duració de 36 hores, 12 hores setmanals de dilluns a dijous en sessions de 3 hores diaries, i la concreció de la qual la trobàreu en els CEFIREs, a fi d'actualitzar continguts i aspectes lingüístics.
- Setembre / juny.- Del 15 de setembre 2008 fins juny 2009, amb una duració de 64 hores en sessions setmanals de 2 hores, per tal de tractar continguts metodològics i lingüístics.
2. Formació metodològica i d'immersió lingüística de dos setmanes de duració (equivalent a 50 hores) durant el mes de juliol o agost en el Regne Unit o Irlanda.
3 Curs d'actualització didàctica, tindrà lloc en els CEFIRE a partir de setembre del 2009, de 50 hores de duració, en la llengua objecte del programa per a reflexió-consolidació dels coneixements adquirits en les fases anteriors, foment del treball cooperatiu i elaboració de materials a fi que es puga incorporar tot això a la pràctica quotidiana.
Llocs de realització dels cursos:
Els cursos es realitzaran en els CEFIRE d’Alacant. Alzira, Castelló, Elx, Gandia, Godella, Sagunt, Torrent i València.
Llocs de realització dels cursos:
Els cursos es realitzaran en els CEFIRE d’Alacant. Alzira, Castelló, Elx, Gandia, Godella, Sagunt, Torrent i València.
Segon
Destinataris: La present convocatòria PALE va dirigida al professorat d’Educació Infantil que presta serveis en el segon cicle d’esta etapa en centres públics, centres privats concertats i de titularitat municipal
Tercer
Els sol·licitants hauran de reunir els requisits següents:
1. Professorat especialista en Educació Infantil que presta serveis en el segon cicle d’esta etapa.
2. El professorat que presta serveis en centres privats concertats i de titularitat municipal haurà d’acreditar, mitjançant una certificació del director del centre, que és professor especialista en Educació Infantil i que en el centre presta serveis en el segon cicle d’esta etapa.
1. Professorat especialista en Educació Infantil que presta serveis en el segon cicle d’esta etapa.
2. El professorat que presta serveis en centres privats concertats i de titularitat municipal haurà d’acreditar, mitjançant una certificació del director del centre, que és professor especialista en Educació Infantil i que en el centre presta serveis en el segon cicle d’esta etapa.
Quart
A.- Continguts:
- Adquirir les competències necessàries per a tindre un nivell d'expressió i comprensió de l'anglès que permeta donar un bon model a l'alumnat d'Infantil.
- Conèixer les rutines possibles que es poden treballar a l'aula cada dia cinc minuts.
- Utilitzar amb propietat les estructures quotidianes de llenguatge d'aula.
- Adquirir tècniques per a oferir un input lúdic i motivador a l'alumnat d'infantil, com ara, cançons, contes, rimes...
- Conèixer tècniques per a introduir vocabulari nou i per a reciclar el que ja tenen.
- Aprendre algunas nocions sobre com aprenen els xiquets menuts; (només comprendran i produiran per repetició).
- Conèixer la metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning) per a tindre en conte la resta del currículum en les classes d'anglès; i la metodologia per tasques (Task-based learning).
- Adequar estratègies d'aprenentatge a l'etapa.
- Establir uns criteris d'avaluació que possibiliten la integració de l'alumnat en la cultura de l'autoavaluació.
- Utilitzar les noves tecnologies com a recurs motivador i útil.
- Adquirir les competències necessàries per a tindre un nivell d'expressió i comprensió de l'anglès que permeta donar un bon model a l'alumnat d'Infantil.
- Conèixer les rutines possibles que es poden treballar a l'aula cada dia cinc minuts.
- Utilitzar amb propietat les estructures quotidianes de llenguatge d'aula.
- Adquirir tècniques per a oferir un input lúdic i motivador a l'alumnat d'infantil, com ara, cançons, contes, rimes...
- Conèixer tècniques per a introduir vocabulari nou i per a reciclar el que ja tenen.
- Aprendre algunas nocions sobre com aprenen els xiquets menuts; (només comprendran i produiran per repetició).
- Conèixer la metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning) per a tindre en conte la resta del currículum en les classes d'anglès; i la metodologia per tasques (Task-based learning).
- Adequar estratègies d'aprenentatge a l'etapa.
- Establir uns criteris d'avaluació que possibiliten la integració de l'alumnat en la cultura de l'autoavaluació.
- Utilitzar les noves tecnologies com a recurs motivador i útil.
Quint
Sol·licituds, forma, lloc i termini de presentació:
1) Les persones interessades a participar en la convocatòria hauran de realitzar la sol·licitud, indicant el CEFIRE de realització (màxim dos preferències) mitjançant la pàgina web del Servici de Formació del Professorat (Conselleria d’Educació). El termini d’inscripció és des del dimarts 27 de maig fins el 22 de juny. Les admissions de les sol·licituds serà per ordre d’inscripció en la web. Es publicarà, el dia 23 de juny en la mateixa web, la llista provisional d’admesos. Hi haura de termini fins el dia 26 de juny per confirmar per part dels inscrits la seua l’assistència, en la mateixa web. El dia 27 de juny es faran públiques les llistes definitives d’admesos.
2) Els documents necessaris per a acreditar la situació professional i la prestació de serveis es realitzarà en el CEFIRE corresponent una vegada publicada la llista definitiva.
Sext:
Condicions de participació i certificació.
Els professors seleccionats es comprometen a la realització de l'itinerari en la seua totalitat. El professorat que, no trobant-se en el cas anteriorment descrit, no complete alguna activitat de l'itinerari, perdrà el dret tant a la certificació com a l'assistència a la resta del programa.
Per a tindre dret a la certificació serà requisit ineludible l'assistència com a mínim al 85% de les activitats programades en cada una de les fases, que se celebren en els CEFIREs de referència.
Els CEFIREs emetran els certificats corresponents a les persones participants en el programa.
Els professors seleccionats es comprometen a la realització de l'itinerari en la seua totalitat. El professorat que, no trobant-se en el cas anteriorment descrit, no complete alguna activitat de l'itinerari, perdrà el dret tant a la certificació com a l'assistència a la resta del programa.
Per a tindre dret a la certificació serà requisit ineludible l'assistència com a mínim al 85% de les activitats programades en cada una de les fases, que se celebren en els CEFIREs de referència.
Els CEFIREs emetran els certificats corresponents a les persones participants en el programa.
Sèptim:
Condicions econòmiques
1) Les activitats seran finançades per la Conselleria d'Educació i pel Ministeri d'Educació i Ciència en virtut del conveni de col·laboració per a tal fi, establit a l'empar de l'article 157 de la Llei Orgànica 2/2006 d'Educació de 3 de maig.
2) Per a les activitats en l'estranger, la Conselleria d'Educació acordarà amb l'organisme acadèmic corresponent, la docència, activitats culturals, manutenció i allotjament dels professors participants. En el mencionat curs, l'allotjament, sempre que siga possible, serà en residència universitària o semblant. En cas contrari, l'organització del mateix pot proporcionar allotjament en famílies per a facilitar la immersió lingüística i cultural. Les despeses del curs d'immersió lingüística en l'exterior, seran sufragades per la Conselleria d'Educació, a càrrec de l'assignació econòmica derivada del conveni subscrit entre el Ministeri d'Educació i Ciència i la Comunitat Valenciana.
València, a 21 de maig del 2008. Servei de Formació del Professorat.
lunes, 26 de mayo de 2008
I Congrés Internacional d’Interacció Comunicativa i Ensenyament de Llengües

Unversitat de València. Escola de Magisteri “Ausiàs March” c/ Alcalde Reig, 8
Des de la perspectiva de la interacció verbal, i des de la necessitat d'adequar l'activitat docent a les exigències d’una societat multilingüe, el Congrés pretén estimular la investigació i la innovació acollint les aportacions sobre l'ensenyament de les distintes llengües i en qualsevol de les etapes de l'itinerari educatiu. La seua ambició és servir de punt de trobada a les diferents línies de treball i inquietuds que pugnen per dilucidar tant la matèria d'estudi com la intervenció del professor a l'aula i els estils d’aprenentatge dels alumnes.
Les àrees de treball inicialment previstes són les següents:
Interacció i ensenyament de llengües. La perspectiva dels gèneres discursius
Plurilingüisme i heteroglòssia: diversitat de llengües i diversitat en la llengua
Dissenys curriculars i Marc Comú de Referència Europeu per a les Llengües
Didàctica integrada de les llengües
Literacitat crítica
Programació per tasques, projectes i seqüències didàctiques
Interacció i ús educatiu de les TIC
S’accepten propostes de comunicació que versen sobre qualsevol dels temes del congrés. La proposta de comunicació haurà d’anar acompanyada d’un resum d’una extensió entre 800 i 1000 paraules. Haurà de remetre's abans del 20 de juny del 2008 a mailto:interac@uv.es . La seua acceptació es comunicarà abans del 30 de juny del 2008. L’exposició oral tindrà una duració màxima de vint minuts amb un debat posterior.
Informació: http://www.uv.es/interac/index.wiki Inscripció: http://www.uv.es/interac/cat/InsCripcion.html
viernes, 23 de mayo de 2008
Juvenes Translatores 2008

Se invitará a los centros de enseñanza de toda Europa a solicitar su inscripción, en la web de Juvenes Translatores http://ec.europa.eu/translation/contest/index_es.htm, entre el 1 de septiembre y el 20 de octubre de 2008. Después del 20 de octubre se sortearán los centros que podrán participar en el concurso, a los que se invitará a continuación a inscribir hasta cuatro alumnos antes del 12 de noviembre de 2008.
Los textos originales del concurso estarán escritos por traductores de la Comisión. Los concursantes elegirán libremente un par de lenguas de entre las 23 lenguas oficiales de la UE, siendo aconsejable que traduzcan a su lengua materna o aquélla que dominen mejor.
jueves, 22 de mayo de 2008
XI Curs de Formació sobre l'Ús Vehicular de Llengües en el Sistema Educatiu Valencià

IES Benicalap
De l'1 al 4 de juliol de 2008
L’activitat formativa va adreçada a professorat en actiu o en borsa de treball i l’admissió dels participants es farà per orde d’inscripció.
Cada participant s’ha de matricular en un curs del bloc A i en un altre del bloc B. També cal matricular-se en una comunicació del bloc A i en una altra del B. (Consulteu el contingut de cada activitat a la pàgina web del SEDEV).
La sol·licitud d’admissió s’ha de gestionar per Internet a l’adreça indicada. Allí es detalla el contingut de cada activitat i el procés a seguir per aconseguir una correcta inscripció. La Conselleria d’Educació remetrà per correu un certificat d’assistència de 25 crèdits als qui hagen assistit, com a mínim, al 85% de la duració total de l’XI Curs.
Inscripció entre el 26 de maig i el 6 de juny.
http://www.edu.gva.es/ocd/sedev/val/cursem.htm
Informació i programa d'activitats
miércoles, 21 de mayo de 2008
Primavera de Europa

Una vez inscritos, tendrán acceso a todos los recursos, noticias, podcast, actividades, concursos, chats, etc. que pone a disposición este portal.
http://www.springday2008.net/ww/es/pub/spring2008/about.htm
martes, 20 de mayo de 2008
Campaña de Formación en Coeducación

Las Jornadas tendrán lugar los días 4, 5 y 6 de junio en el Centro Cívico y Juvenil de Elda (Plaza de la Ficia s/n) de 16.30 a 19.30 horas. Las hojas de inscripción deben remitirse antes del 29 de mayo bien personalmente, en el centro social Severo Ochoa, bien por fax, al 965395699, o por correo electrónico a lpla@elda.es. Para cualquier duda os podéis poner en contacto con la Concejalía de Servicios Sociales e Igualdad en el anterior correo electrónico o en el teléfono 966989234/ 965380402 ext. 1415.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)